مبانی نظری اعتبار تجاری شرکت

دسته بندي : علوم انسانی » حسابداری
مبانی نظری اعتبار تجاری شرکت در قالب word و در حجم 39 صفحه، دارای منابع جدید؛ (تیرماه 1402) 

بخشی از متن:
اعتبار تجاری یک راه مهم برای تأمین مالی غیررسمی است که طرفین را در شرایط متقابل قرار میدهد و تداوم این اعتبارها درنهایت قدرت خرید را در محیط اقتصادی بالا میبرد (داس  و همکاران، 2015). تأمین مالی غیررسمی به دلیل مدیریت متمرکز منابع و ضعف نهادی، نقش مهمی در اقتصادهای نوظهور و در حال گذار دارد (چن  و همکاران، 2019).تأمین کنندگان اعتباری از مقررات تجاری و اعتباری برای شکل دادن به یک رابطه پایدار محصول بازار با  شرکای تجاری دارای محدودیت مالی استفاده میکنند (ویلنر  ، 2000)نظرسنجی مقطعی فابری و کلاپر   2016)تائید میکند که قدرت چانه زنی شرکای تجاری تأثیر زیادی بر مفاد اعتبار تجاری دارد. به گفته داریپا و نیلسن  (2011)شرکای تجاری برای عملیات مالی نیاز به وا گرفتن دارند، اما یکی از طرفین قدرت چانه زنی بیشتری دارد. نرخ استقراض بالاتر، قدرت تأخیر تولید را ارائه میدهد و اثرات خارجی منفی برای طرف دیگر ایجاد میکند. در مقابل، پایین ترین نرخ وا گیری دارای قدرت چانه زنی برای یارانه دادن به طرف دیگر است (شهزاد  و همکاران، 2022).ادبیات موجود تائید میکند که ظرفیت مالی شرکت یکی از نیروهای عمومی در سیاست های اعتبار تجاری است (چنگ و  پایک  ، 2003).اگر یک شرکت محدود به تأمین مالی از طریق انتشار سهام نباشد، ممکن است معاملات تجاری را با وام دادن به مشتریان و استقراض کمتر از تأمین کنندگان تأمین مالی کند (خلیفه ای ،1401).


مبانی نظری اعتبار تجاری شرکت همراه با رفرنس های2023-2022-1402-1401
2-1- مقدمه
2-2-مبانی نظری اعتبار تجاری شرکت
2-2-1-انواع اعتبار تجاری
2-2-2-تئوری های اعتبار تجاری
2-2-2-1- تئوری تامين مالي
2-2-2-2-تئوری نقدينگي
2-2-2-3-تئوری درماندگي مالي
2-2-2-4- تئوری تضمين كيفيت
2-2-2-5- تئوری هزينه های معاملات
2-2-2-6-تئوری تبعيض قيمت
2-2-2-7- تئوری تمايز محصول
2-2-2-8- تئوری قدرت بازار
2-2-3-ویژگیهای اعتبار تجاری
2-2-4- مزایای استفاده از اعتبار تجاری
2-2-5- معایب اعتبار تجاری
2-2-6-اندازه گیری اعتبار تجاری
2-3-اهمیت مطالعه اعتبار تجاری شرکت
2-4-ارتباط نظری اعتبار تجاری ومتغیرهای حسابداری
2-4-1-اعتبار تجاری شرکت و اهرم مالی
2-4-2-اعتبار تجاری شرکت وچسبندگی هزینه
2-4-3- اعتبار تجاری شرکت و محافظه کاری حسابداری
2-4-4-اعتبار تجاری شرکت وتمایلات احساسی سرمایه گذاران
2-4-5-اعتبار تجاری شرکت وسوگیری قضاوتی مدیران
2-4-6-اعتبار تجاری شرکت و ارزش شرکت
2-4-7- اعتبار تجاری شرکت ومسئولیت پذیری اجتماعی
2-4-8- اعتبار تجاری شرکت و همزمانی قیمت سهام
2-5- پیشینه تحقیقات انجام شده در مورد موضوع اعتبار تجاری شرکت
2-5-1- پیشینه داخلی تحقیقات انجام شده اعتبار تجاری شرکت 1402-1401
2-5-2- پیشینه خارجی تحقیقات انجام شده اعتبار تجاری شرکت 2023-2022
منابع.........
دسته بندی: علوم انسانی » حسابداری

تعداد مشاهده: 6311 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.docx

فرمت فایل اصلی: word - قابل ویرایش و دارای منبع

تعداد صفحات: 39

حجم فایل:80 کیلوبایت

 قیمت: 120,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252
  • محتوای فایل دانلودی:
    فایل دانلودی حاوی ،فایل Word می باشد.