گزارش تخصصی دبیر ادبیات فارسی: برطرف سازی ضعف دانش آموزان پایه یازدهم در درس فنون ادبی 2

دسته بندي : گوناگون » دیگر
بصورت ورد و قابل ویرایش

تعداد صفحات: 27 صفحه


فهرست مطالب

عنوان.................................................................................صفحه

چکیده

نکات کلیدی :

مقدمه:

تعریف و طرح مساله

بیان وضع موجود

اهداف پژوهش :

هدف اصلی :

اهداف جزئی :

سوالات پژوهش :

مقایسه با وضع مطلوب :

جمع آوری اطلاعات

الف – مشاهده :

ب- گرفتن آزمون عملکردی :

نمودار نمرات دانش آموزان :

ج – مصاحبه با مربی پرورشی و مدیر مدرسه :

د – پرسشنامه به دانش آموازن

د) مطالعات کتابخانه ای و پیشینه پژوهش

- روش تدریس به شیوه بحث گروهی:

روش تدریس مشارکتی و روشهای اجرای آن:

تجزیه تحلیل و تفسیر داده ها:

انتخاب راه جدید به صورت موقت:

اجرای طرح راه جدید و نظارت بر آن:

روش تدریس بحث گروهی

مرحله اول: آمادگی و برنامه ریزی

1- انتخاب موضوع :

2- فراهم کردن زمینه های مشترک:

3- تعیین نحوه آرایش شبکه های ارتباطی:

مرحله دوم: روش اجرای بحث گروهی

1- وظایف معلم در روش بحث گروهی

2- وظایف شاگردان در جریان بحث گروه

استفاده از روش تدریس مشارکتی :

مراحل اجرای تدریس مشارکتی :

ارزیابی بعد از اجرا

الف – مشاهده :

ب- گرفتن آزمون عملکردی :

نمودار نمرات بعد از اجرای طرح :

ج – مصاحبه با مربی پرورشی و مدیر مدرسه بعد اجرای طرح :

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید و تعیین اعتبار آن:

مزایای اجرای طرح :

نقاط قوت :

نقاط ضعف

نتيجه‏ گيري

پیشنهادها:

فهرست منابع:




چکیده

درس علوم و فنون ادبی یکی از مهم ترین درس های رشته علوم انسانی می باشد وضعف یادگیری در این درس سبب ضعف در پایه های بالاتر می شود .

امروز می بینیم که بیشتر فعالیت های یادگیری از طریق همیاری ترغیب می شود. زمینه ی دانشی و عاطفی و اجتماعی به هم پیوند می خورند و جنبه های گوناگون شخصیت فراگیرندگان مورد تایید قرار می گیرند.

آشکار است که دانش آموزان بدون مشارکت و فعالیت نمی توانند در جریان فرایند یادگیری قرار بگیرند و بهره ای از آموزش نمی برند.

اینجانب در مدتی که از سال تحصیلی می گذشت مشاهده می کردم که دانش آموزانم در کلاس درس علوم و فنون ادبی 2 یازدهم مشارکتی از خودشان نشان نمی دادند.آنها به تنهایی هرکدام تکالیف خود را انجام می دادند . آنها در کلاس بی نظم بودند و علاقه ای به درس نداشتند . با دیدن این مشکلات تصمیم گرفتم تا شیوه هایی را در کلاس به کار گیرم تا از طریق آن بتوانم روحیه همکاری را بین دانش آموزان در سرکلاس درس علوم و فنون ادبی افزایش دهم . پس از مطالعه و بررسی اسناد و مدارک موجود و گردآوری اطلاعات از دانش آموزان و همکاران بر آن شدم تا با استفاده از روشهای تدریس گروهی و مشارکتی روحیه همکاری آنها را برای یادگیری بیشتر افزایش دهم . با اجرای این طرح و نتایج حاصل از ارزشیابی اقدام جدید و تعیین اعتبار آن روند خوبی در مشارکت و فعالیت دانش آموزان در درس علوم و فنون ادبی 2 و در ارتقاء یادگیری در آنها مشاهده کردم.
نکات کلیدی :

دانش آموزان – روش های تدریس مشارکتی و گروهی – ارتقاء یادگیری - راهکارها
دسته بندی: گوناگون » دیگر

تعداد مشاهده: 7547 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word_قابل ویرایش

تعداد صفحات: 27

حجم فایل:772 کیلوبایت

 قیمت: 18,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252