گزارش کارآموزی شركت تراشكاري مجد

دسته بندي : فنی و مهندسی » مکانیک
فصل اول :
آشنايي با مكان كارآموزي

گزارش کارآموزی شركت تراشكاري مجد

مقدمه:
شركت تراشكاري مجد در سال 1376 با هدف توسعه صنايع مادركه عمده ترين آن صنعت تراشكاري و قالبسازي مي باشد، تاسيس گرديد. عمده فعاليتهاي شركت از بدو تاسيس ساخت انواع قطعات تراش براب شركتهاي عمده و مادر و همچنيني قالبهاي اكستروژن و دستگاههاي صنعتي خاص بوده و سپس با كسب دانش فني لازم به سوي ساخت انواع قالبهاي سردكار و فورج نيز قدم برداشته است. در ادامه به تاريخچه و گوشه اي از فعاليتهاي اين شركت پرداخته مي شود.


فصل دوم :
بخشهاي مرتبط با رشته علمي كارآموز

تاريخچه ماشين تراش
ماشين هاي تراش که ابتدائي ترين نوع ماشينهاي افزار بشمار مي روند تاريخچه آن بين قرن 17و18 شروع شده که در ابتدا معمولي ترين و يا قديمي ترين روش تراش تراشيدن چوب بوسيله درخت است . بدين معني که دو سر چوب را بين دو درخت قرار داده و يک طناب به شاخه درخت بسته و انرا حول چوب مورد نظر پيچيده و طرف ديگر طناب را شخص ديگري گرفته و با دست طناب را به حرکت در خواهد آورد. شخص دومي که در طرف مقابل قرار گرفته با رنده چوب را مي تراشد . اين روش قديمي ترين روش تراش بوده که بعد از مدتي تکامل پيدا کرد.
اولين ماشين تراش در سال 1740 در فرانسه ساخته شد . در اين ماشين وسيله چرخش محور اصلي بوسيله ي دست خواهد بود که دسته گرداننده محور آن مستقيما روي پيش دستگاه که به محور اصلي متصل است توسط دو چرخ دنده ساده به ميله پيچ بري متصل مي باشد قرار گرفته است . در اين نوع ماشين براي تعويض چرخ دنده هاي متفاوت جهت پيچ تراشي پيچهاي مختلف پيش بيني شده است .
در سال 1796 يک نفر انگليسي بنام Freeland براي اولين مرتبه ماشين تراشي ساخت که داراي ميله پيچ بري بود با عوض کردن چرخ دنده هاي روي محور اصلي و محور پيچ بري مي توان پيچ هاي مختلف را ساخت.
در سال هاي 1800و1830 در ايالات متحده امريکا ماشين هاي تراشي ساخته شد که با بدنه چوبي و پايه آهني مجهز بود. در سال1836 شخصي بنام Patnon در ماساچوست آمريکا ماشين تراشي با ميله پيچ بري ساخت.در سال1850ماشين تراشي با بدنه آهني توسط Newhaven Cannectionساخته شد ودر سال 1853شخصي بنام Freelandدر نيويورک ماشين تراشي با ريلهائي بطول 20فوت که کارهايي به قطر 10اينچ را مي توانست بتراشد ساخت و بدنه آهني و در درشت آنجايگاه چرخ دنده هاي تعويضي بود.
دسته بندی: فنی و مهندسی » مکانیک

تعداد مشاهده: 7659 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: word - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 66

حجم فایل:452 کیلوبایت

 قیمت: 2,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252