گزارش كارآموزي آموزشگاه كامپيوتر شريف ابهر

دسته بندي : فنی و مهندسی » کامپیوتر
گزارش كارآموزي
تاريخچه آموزشگاه كامپيوتر شريف ابهر
اين آموزشگاه در سال 1380 با مديريت جناب آقای مهندس نعمت اله نجيب حسينی تأسيس شد. در اين آموزشگاه رشته هايی مانند :
• رايانه کار درجه 1 و درجه 2
• ICDL درجه 1 و درجه 2
• ويژال بيسيک(VB) – اينترنت و شبکه
• آموزش تمام زبان های برنامه نويسی:پاسكال , كيو بيسيك , دلفي و...
• آموزش کامپيوتر (مقدماتی و پيشرفته)
وقتی که کار آموز در کلاس شرکت می کند، موظّف است در دفتر حضور و غياب را امضاء کند تا تعداد جلساتی که در کلاس شرکت کرده است مشخّص شود.کار آموز برنامه نويسی، بر اساس کتابهای استاندارد خودِ فنی و حرفه ای آموزش ميدهدو امتحان دانش اموزان هر دو ماه يک بار در فنی و حرفه ای مرکزی پسرانه شهيد چمران که در جنب دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر و فنی و حرفه ای مرکزی دخترانه سميه که در خرمدره واقع است، برگزار می گردد.

شنبه
امروز اولين روز كارآموزي من بود ، كاري كه در آموزشگاه بايد انجام ميدادم خيلي برايم جالب بود . با راهنماييهاي مهندس حسيني كار خود را در آنجا آغاز كردم . اولين كاري كه بايد انجام ميدادم آموزش word مقدماتي بود كه بايد به چند كار آموز آموزش مي دادم . در اولين گام محيط كاري word را براي آنها تشريح كردم . سپس بحث تغيير فونت و اندازة نوشته و طرز كار با بعضي قسمتهاي نوار ابزار را به آنها آموزش دادم و بعد از آن با كمي كار عملي كار را به پايان رساندم . از آنجايي كه آنها بسيار مبتدي بودند بحث را تا همين جا كافي دانسته و كار را به پايان رساندم . بعد از كمي استراحت آقاي حسيني دوباره مرا فراخواند تا به يك كارآموز ، نرم افزارAoutocad را آموزش دهم . چند دقيقه اي از نحوة كار با نوار ابزار وكشيدن شكل هاي مختلفي از قبيل دايره ، مستطيل ، بيضي و ... با وي صحبت كردم . همچنين چند دستور سادة Aoutocad از قبيل line , circle , rectangle را براي او تشريح كردم و نحوةكار با آنها ،همچنين پارامترهاي ورودي دستورات ذكر شده را گفتم . پس ازچند دقيقه كار عملي كارم تمام شد . بعد از ظهر اين روز را هم همانند صبح آموزش دادم .
يکشنبه
در اين روز مهندس حسيني سيستم هايي را كه قرار بود از تهران بياورد ، آورد . ما نيز كار خود را كه همان اسمبل كردن سيستم ها بود ؛ آغاز كرديم. من كه اولين بارم بود ميخواستم چند سيستم را به طور حرفه اي اسمبل كنم ، برايم اين كار خيلي جالب بود . از باز كردن ودرآوردن قطعات از كارتن هايشان شروع كردم و با كمك آقاي حسيني مادربوردها را در سر جايشان بستم . پس از آن نيز به ترتيب Cpu و Ram ها را در سر جايشان قرار داده و بعد از آن كارت گرافيكي ومودم را در شكافهاي مربوط گذاشته و بعد كابل هاي Powerرا به مادربورد وصل كرديم . Cd Rom, Cd Rw, HDD, FDD قطعاتي بودند كه آخر از همه بر روي Case نصب كرديم.
بعد از ظهر نيز به fdisk كردن سيستم ها و پارتيشن بندي آنها پرداختيم . با نصب ويندوز بر روي رايانه ها راه انداز هاي مورد نياز را نيز نصب كرده و سپس به نصب برنامه هاي كاربردي و مورد نياز پرداختيم . ساعت 8 نيز از آموزشگاه خارج شديم.
دسته بندی: فنی و مهندسی » کامپیوتر

تعداد مشاهده: 7969 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: word - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 22

حجم فایل:147 کیلوبایت

 قیمت: 1,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252